Tuesday, May 26, 2009

knE taG nGaN DaK bLjR bHASA SrwK..HU3

aduhhh..naik gle aku baca blog kak ieda a.k.a elida..tahu ler baru bljr bhasa sarawakk..tiba2 tag aku..dh ar haram aku x paham dia ckp pe..aku rasa kak ieda ni mncarut kot..hahahaha..asyik2 ckp tok2.tok.tok..mende tu kak.nak main tok2 ke..skrg org main nenek2..wkakaka..k aku lyn je..aku jwb sln2 yg di tag oleh kak ieda..tapi aku gn bahasa ibunda ku..bkn kamik2 ye nnti jd kemek..ha3..

1. Kekasih saya adalah :
no komen<<=== jwpn artis..wkakakakaka
2. Saya sedang mendengar :
red fm...jd plihan utama,mmber aku yg attract aku suh dgr..dh suka lyn..radio yg x byk ckp hy lagu je..
3. Mungkin saya patut:
berdikari sikit...n muhasabah diri..banyak dosa sbnrnya aku bt..astagfirullahalazim..
4. Saya baru sudah :
tlg mak sy....
5.Beza rakan, sahabat, kawan :
rakan= rakan ms bljr..bese2 je
kawan= time kita sng je..time ssh xde...
sahabat= shbt timessh n sng n ssh nk cr skrg...yg de cam 'kawan" je...
6.Saya tidak faham :
bila xtercapai diakal aku...
7.Saya perlu mencari:
kejujuran,ketenangan,kegembiraan n kejayaan
8.Ayat terakhir yang dikatakan kepada saya :
xde akhir ar..aku ni byk ckp xhabis2 ble nk habis..time tdo ar..xkn time tido nk taip lak..hahaha
9.Makna kehidupan :
bljr sains x..kalo korg bljr sains msti korg ph..bg aku khidupsan scr kasar adalah beribadah untk tuhan...
10.Cinta itu adalah:
byk kategori.....
11.saya paling suka :
bahagia ada dalam hidup
12.Saya akan cuba :
berusaha..berusaha n trus berusaha smpai berjaya..
13.Mengapa rakyat Malaysia suka menggunakan LAH di akhir ayat mereka :
bese ler org malaysia kalo x bkn org malaysia..xkn zimbabwe lak..bangga jd ank malaysia..kalo leh aku nk jd bhs mlayu bahasa international..xde omputih2 ni..mmbzir je
14.Telefon bimbit saya :
k750 n n90
15.Katil saya :
sy xde katil..kalo abg2 aku balik ngn akak2 ipar aku balik..aku tdo luar ar..kt ruang tamu..keh2
16.Soalan yang bagi saya tidak perlu ditanya :
tgk keadaan dulu..kalo ok aku jwb kalo x aku bt bodoh je...
17.Teknologi adalah :
yg aku phm sejak dululg dh de tknologi,sejak tmadun islam lg..teknologi cam komputer...
18.Bagaimana saya boleh memasak masakan yang saya paling pandai masak :
belajar ar..smua kalo nk start sesuatu kje kne bljr dulu..
19.Semalam :
sy buhsannnnn
20.Hari ini :
tgk ar cmne..pe yg blaku aku xtahu..hu3
21.Malam ini saya akan :
bt seperti mlm2 yg bese
22.Esok pula saya akan :
lum bt prncangan..gi kje je ler
23.Saya betul2 inginkan :
yg sy ingin impikan..mcm2..
24.badminton atau futsal :
badmiton,futsal x lyn sgt
25.karaoke :
tmpt aku mlpskan tensen n ksedihan...
26.kereta :
teringin nk pkai kete..tggu duluuu dh de duit nnti..huhuhuh
27.Bilik yang terang atau gelap :
terang ms lum tdo..gelap time nk tdo..dua2 aku suka,tapikalo gelap ngn bini akulg best..wkakakak,jahanam...
28.Makanan jepun adalah :
plikk tapi sedap
29.Ayat terakhir yang nak anda katakan pada seseorang?
terima kasih beb....
30. Siapa yang akan anda tag?
sape2 yg nk bt..bt ar..aku xkisah..tapi list snrai mmber aku kne bt..wajib....ha3
aiseymann....cam jwb sln peksa lak..adesss..byk lak tu..ni kak ieda srwk py psl ar..hahahahaa

2 comments:

FiFFy said...

wakaka..poyosss

tea O_ais_limau(ais kurang ar) said...

adakh sy diwajibkan gak..huhuh..