create your own banner at mybannermaker.com!

Thursday, June 26, 2008

"RuMaH sEwAkU SyUrGaKu"








ASSALAMUALIKUM......

wkakakaka..airini aku start updatekan BLOG BUDAK MAHZAN ni..ok aku dh jnji ngn korg semua nk story2 cite slama aku x aktifkan blog aku ni..keh3..
sblm ni aku ambil short sem..so mmg ssh gak ar subject yg aku ambil spnjg short sem aku....n pd ms yg sm aku n memberz2 aku giat mencari rumah sewa untuk next sem py...Next sem aku terpaksa kne duk luar kampus ar,adei..sedih tul..coz dak sem 5 n sem 6 kne duk luar,dak baru masuk..kali ni intake rmai lak...so terpaksa ar kitaorg berdikari skit..wkakaka..
penat wooo cari umah sewa..kitaorg start kuar cari umah sewa dr pagi sampai ar ke petang nk dkt magrib..mcm2 umah kitaorg jmpa..terpaksa ar kitaorg pusing n tawaf 1 segamat tu nk cari umah py pasal...byk no gak yg kitaorg contact..hbis kredit aku..keh3...ada yg kitaorg jmpa umah sewa yg harganya rm400 sbln..ada yg kne byr rm1200 termasuk deposit,air,kerosakan n lain2..peh..aku mmg xnk ar cri umah mhl2 ni..bknya kaya sgt..kalo anak RAJA xpe ar gakk..umah banglow pn aku xkesah..wkakaka..

Akhirnya..berjya gak kitaorng dpt umah sewa yg paling murah..wkakaka,,rm160 sbln..korg pcy x..msti korang igt umah tu kecik gle..tapi sbnrnya umah tu x beso n x kcik..sedang2 ar gak..sesuai untuk duk 6 orang beb...owner umah tu kitaorg x jmpa2 lg smpai skrg..dpt kunci pn dari umah depan..owner tu suh ambill..lgpn kitaorg jmpa umah ni dari no phone owner umah tu yg aku dpt dari jiran2 kt umah sewa aku tu...dlm ms 1 hari je kitaorg dh dpt umah..gembira r beb coz dh dpt umah lg2 yg murah py n selesa..xyah ar nk pkir2 untuk sem dpn py kediaman..kwkakakakaka..so kitaorg balik semula ke u dgn ati yg senang..kunci umah dh de kt tgn aku..so dh x risau ar..


Next weeknya kitaorg dh rncg nk bersihkan umahsewa tu..kalo korang nk th depan umah sewa aku aritu py ar semak samun cm dlm utan amazon aku tgk..wkakaka..rumput dah tggi sampai ke pinggang..so kitaorg beli ar alat2 untuk bersihkan umah ni..time tu phm2 ar duit kuar cam air..adei..nk bt cmne kne layan ar gak suasana duk umah sewa yg sebenar beb..so kitaorg start bersihkan umah ari sabtu..dari pukul 9 smpai lps zuhur..wawawawawa..time tu mmg pnt gle beb..basuh umah,menajak,,lap tingkap n mcm2 ar..leh pengsan aku time tu..tapi kitaorg bt kje together ar tu yg ringan skit..wkakaka..aku tabik ngn bkl2 mmbr
umah sewa aku tu..semua berikan komitmen yg bagus....saluttt.....




Akhirnya..umah tu dah complete bersih..sedia untuk diduduk next sem py..yahooooooooo...suka gle aku dpt mghabiskan kerja2 ni...lps je kitaorg bersihkan umah sewa tu,kitaorg terus je ke air terjun sagil,Ledang untuk lpskan penat kitaorg 1 hari suntuk bersihkan umah sewa...so kitaorg pun pulang ngn atie yg happy..enjoy.....so kitaorg start duk umah sewa tu 4hb julai ni..pe2 hal ko nantikan kehadiran kitaorg umah sewakuuuuuuuuuuu..wkakaka...



LaYaN sUdAH...........

1 comment:

Unknown said...

Umah itu sangat indah kah???Kamu memb0h0ngi saye...indah lagi umah saye...

*Jom blk kg...h0mesick ah 0lieeeee*